Stiri

Claudia Țapardel - gazda unui eveniment la nivel înalt despre viiorul aviației europene și legătura dintre acest sector și turism

Postat la 2017-11-10

Aviațiae uropeană va rămâne liderul mondial doar în măsura în care putema sigura o dezvoltar esustenabilă din punct de vedere economic, dar și social

În Parlamentul European a avut loc Conferința la Nivel Înalt „Canweenhancetheeffciency of the European airspace”, organizată de europarlamentarul PSD Claudia Țapardel în colaborate cu Deirdre Clune și Dominique Riquet, membri ai Comisiei pentru Transporturi din PE, pentru a discuta despre eficientizarea spațiului aerian european, precum și despre impactul industriei aviatice asupra dezvoltării turismului. La eveniment au participat reprezentanți ai Comisiei Europene din cadrul Directoratului General pentru Mobilitate, precum și cei mai importanți stakeholderi din aviația europeană și sectorul turismului. În calitate de Co-Președinte alIntergrupului pentru Dezvoltarea Turismului din PE, dar și ca raportor pe unele dintre cele mai importante dosare de aviație la nivel european, Claudia Țapardela subliniat nevoia unei investiții coordonate în infrastructură, pornind de la relația strânsă dintre turism și aviație. „Aviația a schimbat în mod radical percepția oamenilor asupra distanței și a timpului, ceea ce a contribuit la creșterea și diversificarea ofertei turistice.” a declarat aceasta în deschiderea conferinței. „În contextul în care numărul de zboruri din și între statele membre s-a dubat în ultimii 20 de ani, devine evident că aviația este un element esențial al economiei europene și un factor care contribuie la dezvoltarea turismului. Cred însă că pentru a menține competitivitatea europeană este nevoie de o intervenție coordonată în ceea ce privește investițiile în infrastructură și relațiile comerciale cu alte regiuni ale lumii.Spre exemplu, acolo unde autoritățile publice au investit în aeroporturi regionale și sisteme de fluidizare a traficului - cum este și exemplu Maltei sau al Insulelor Canare, putem vedea o creștere economică substanțială cu un impact real asupra comunităților deservite. În al doilea rând, Uniunea Europeană are nevoie de o strategie prin care să creeze noi oportunități de business pentru companiile sale, noi rute pentru pasageri, dar prin care să asigure și drepturi sociale pentru lucrători. O aviație cu adevărat competitivă nu va miza doar pe liberalizare, ci și pe menținerea unor standarde înalte de siguranță și un tratament corespunzător al celor care fac posibile călătoriile noastre".  Din partea Comisiei Europene, Filip Cornelis, Șef de Unitate pentru Aviație în cadrul Directoratului General pentru Mobilitate, a explicat viziunea instituției sale în ceea ce privește conectivitatea intra-comunitară pentru următoarele decenii. „Obiectivele Comisiei Europene în ceea ce privește aviația pornesc de la premisa că acest sector va crește substanțial în următorii ani, ceea ce va pune presiune pe infrastructura și tehnologiile existente. Pe aceste considerente vom investi în politici prin care să combatem fragmentarea pieței, să reducem din numărul zborurilor care au întârzieri sau sunt anulate, dar și să oferim condiții de lucru adecvate. Majoritatea acestor obiective pot fi obținute printr-un dialog deschis cu partenerii sociali și ne propunem să găsim un echilibru între drepturile pasagerilor și ale companiilor, pe de o parte, și cele ale lucrătorilor din acest sector”. Vorbind din perspectiva turismului, Leslie Vella, Președintele Autorității pentru Turism din Malta, a prezentat modelul de dezvoltare al aviației adoptat de autoritățile malteze, arătând către creșterea economică spectaculoasă înregistrată de micul stat situat în mijlocul Mării Mediteraneene. „La nivel european, Malta este un exemplu de bune practici în ceea ce privește utilizarea aviației pentru creșterea sectorului de turism. La o populație de 450 000 de locuitori, Malta reușește să atragă anual peste două milioane de turiști, 99% dintre aceștia sosind cu avionul. Pentru a ajunge la această performanță însă, autoritățile malteze au dezvoltat o strategie prin care s-au concentrat pe diversificarea pachetelor turistice în paralel cu extinderea sezonului estival, precum și pe dezvoltarea infrastructurii aeroportuare. Nu în ultimul rând, au fost chemate la masa discuțiilor companiile aeriene, pentru a înțelege ce nevoi au acestea și pentru a dezvolta un marketing pentru mai multe categorii de public, de la entertainment la business. Filosofia noastră este simplă: oamenii vor călătorii atâta vreme cât noi facem acest lucru ușor pentru ei”.