Stiri

Claudia Țapardel, europarlamentar PSD și Co-Președinte al Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului din PE: Accederea României în Consiliul Executiv al Organizației Mondiale a Turismului confirmă că țara noastră poate fi o voce și un lider al turismului european

Postat la 2017-09-13

România își consolidează poziția la nivel mondial în domeniul turismului, după ce Guvernul de la București a anunțat că țara noastră a devenit membru în Consiliul Executiv al Organizației Mondiale a Turismului, alături de Grecia, Rusia, Lituania și Azerbaidjan. Claudia Țapardel, una dintre promotoarele acestei  inițiative și membru în Comisia pentru Transporturi și Turism din Parlamentul European, explică semnificația accederii României în structura UNWTO, precum și posibilitățile pe care le deschide acest lucru pentru turismul românesc.„Mă bucură extrem de mult faptul că țara noastră a obținut titlul de membru în Consiliul Executiv al UNWTO, cea mai importantă organizație dedicată turismului la nivel mondial”, a declarat aceasta la Strasbourg, din Parlamentul European. ”În calitate de Co-Președinte al Intergrupului pentru Turism din PE, am încercat încă de la începutul mandatului meu să dezvolt o relație de prietenie cu WTO și cu oamenii care conduc această organizație, dorindu-mi în primul rând să îi conving că România poate juca un rol important în ceea ce privește turismul. De aceea, mă bucur să văd că eforturile pe care le-am depus în cei trei ani de activitate se concretizează într-o decizie care nu numai că ne onorează, dar ne și confirmă faptul că România poate fi o voce și un lider al turismului european și global.

O abordare pe termen lung pentru turismul românesc

„Candidatura României la WTO nu este însă o decizie izolată, ci face parte dintr-o strategie mai amplă a autorităților naționale de racordare a țării noastre la cele mai importante organizații europene și internaționale dedicate turismului și de revigorare a turismului românesc. Vorbim de un plan pe termen lung, care presupune nu doar îmbunătățirea coordonării la nivel național, dar și de o implicare activă în cele mai importante discuții și deizii care au loc la nivel mondial. Din cadrul acestei strategii întreprinse de Guvernul Român face parte și decizia de a reînființa în decembrie anul trecut un minister de resort pentru turism, care să fie responsabil de coordonarea tuturor activităților și planurilor de promovare a industriei ospitaliere românești, dar și de identificarea unui brand de țară reprezentativ. În viitorul apropiat am așteptarea că acest minister va demara din ce în ce mai multe proiecte de promovare și dezvoltare a turismului autohton, punând accent pe sustenabilitate și pe sprijinirea miilor de afaceri care oferă servicii turistice. Eforturile depuse de mine, dar și de colegii mei din țară, se bazează pe realitatea că România beneficiază de un patrimoniu cultural și natural de invidiat, de o situație geopolitică stabilă și de cea mai mare creștere economică din UE - toate argumente pentru a dezvolta o strategie a turismului pe termen lung și cu care să putem atrage milioane de turiști”.