Stiri

Eurodeputata PSD Claudia Tapardel lansează o nouă ediție a campaniei „Vacanță în România”

Postat la 2017-08-01

 

Cea mai frumoasă poză trimisă de participanți va fi premiată cu o excursie la Bruxelles  

Ca urmare a succesului obținut în 2015 și 2016, eurodeputata Claudia Țapardel, membră în Comisia pentru Transport și Turism a PE, dă startul unei noi ediții a campaniei Vacanță în România în această lună. Prin această inițiativă, politiciana social-democrată dorește să promoveze brandul turistic românesc cu ajutorul fotografiilor trimise de românii care își petrec concediul sau vacanța în diverse regiuni ale țării. „Campania Vacanță în România este un proiect de suflet pentru mine, dându-mi posibilitatea de a promova turismul românesc într-un mod inedit, dar și de a afla care sunt cele mai căutate destinații din țara noastră.” a declarat Țapardel.  „În 2015 și 2016, oamenii care îmi urmăresc activitatea în mediul on-line - și nu numai - mi-au trimis nenumărate poze în timp ce băteau România la pas, acest lucru confirmându-mi că românii sunt mândri de țara lor și că avem un potențial turistic unic în regiune. Cred însă că acest potențial trebuie valorificat într-un mod inteligent, prin elaborarea unei strategii la nivel național, cu obiective clare pentru obiectivele de patrimoniu cultural și natural. Zone precum Maramureș, Delta Dunării sau litoralul Mării Negre au nevoie de investiții, de la infrastructură la prezervarea clădirilor istorice, iar acest lucru nu se poate face decât în mod coordonat, printr-un management performant al administrației publice în parteneriat cu sectorul privat. În calitate de membru al Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului și Patrimoniu Cultural din Parlamentul European, eurodeputata Țapardel are planuri mari pentru campania sa și pentru promovarea brandului de turism românesc la Bruxelles. „Pentru mine este foarte important ca această campanie să nu se limiteze doar la rețelele de socializare și la presă, ci să crească într-o inițiativă de sporire a vizibilității țării noastre la nivel european. Cred, de asemenea, că este momentul să vorbim serios despre construcția unui brand de țară. Contextul european este unul favorabil în acest sens. Spre exemplu, ca urmare a efortului depus de Parlamentul European cu organizațiile europene cu care lucrăm la Bruxelles, Comisia Europeană a desemnat 2018 ca Anul European al Patrimoniului Cultural, o oportunitate extrem de importantă de a promova cultura europeană cu finanțare și metode de comunicare europene. În contextul discuțiilor de la Bruxelles, am propus deja o serie de acțiuni care să facă parte din planul de acțiuni pentru anul viitor, dintre care mai multe au ca scop evidențierea legăturilor istorice și culturale dintre țara noastră și celelalte state membre. Un prim exemplu în acest sens este opera lui Brâncuși, care se găsește atât în satul natal al sculptorului, cât și în marile muzee ale lumii, și care merită să fie promovată cu ajutorul instituțiilor europene.” Pe termen lung, Claudia Țapardel are în vedere ca turismul românesc să capete mai multă vizibilitate în plan european și să beneficieze de o viziune de dezvoltare pe termen lung și în conformitate cu cerințele turiștilor. „În cortexul economic și politic actual, turismul în țările estice poate fi o parte importantă a strategiei europene pentru dezvoltare regională. În plus, pe fondul crizei de securitate cu care se confruntă Europa, mai ales în zonele de vest, consider că este un moment oportun să scoatem în evidență că țări precum România sunt o oază de siguranță. Pentru a promova țara noastră ca o veritabilă alternativă la destinațiile europene de tradiție, avem însă nevoie de o strategie națională care să pornească de la date concrete privind potențialul turistic românesc, și care să fie ancorată în tendințele manifestate la nivel mondial. Nu în ultimul rând, cred că avem nevoie de autenticitate și de evidențierea e ceea ce este cu adevărat unic în peisajul românesc.  Campania Vacanța în România are succes tocmai fiindcă îi implică pe cei care contribuie la creșterea acestui sector. Oamenii descoperă România așa cum este ea și vor să o arate și celorlalți. Aștept cu nerăbdare să văd ce poze și mesaje voi primi anul acesta în cadrul campaniei și, mai ales, să văd care sunt locurile care fac România frumoasă.”