Stiri

Întâlnire la nivel înalt între eurodeputata PSD Claudia Țapardel și Comisarul European pentru Transporturi, Violeta Bulc

Postat la 2017-02-16

CT BulcEurodeputata PSD Claudia Țapardel a avut astăzi, la sediul Parlamentului European din Strasbourg, o întâlnire la nivel înalt cu Violeta Bulc, Comisarul European pentru Transporturi, prilej cu care au fost abordate o serie de teme de actualitate pentru sectorul transporturilor din Europa, printre care întărirea cadrului social la nivel european, promovarea digitalizării, precum și crearea unei agenții rutiere sau îmbunătățirea navigabilității pe Dunăre. În așteptarea propunerilor legislative care vor fi incluse în Pachetul Rutier din această primăvară, una dintre principalele teme de discuție între Claudia Țapardel și Violeta Bulcs-a referit la dimensiunea socială a transportului rutier, cele două găsind un punct comun în necesitatea creării unui cadru prin care să fie drepturile angajaților din acest sector.„Este evident că deschiderea granițelor pentru firmele de transport și creare unei piețe interne extrem de puternice impune acțiuni la nivel european în ceea ce privește drepturilor angajaților din acest sector”, a declarat comisarul european. „Măsurile pe care le va propune Comisia în această primăvară vor trata fenomenul de „letterbox company”, cu scopul de a face o distincție clară între firmele cu activitate onestă și cele care profită de lacunele legislative din anumite state membre. Totodată, trebuie să găsim o formulă prin care activitatea și remunerarea șoferilor să fie monitorizată corect, mai ales în cazul efectuării de deplasări în alte state membre. În acest context, cred că ceea ce va face cu adevărat diferența va fi digitalizarea sectorului transporturilor, iar Comisia Europeană încearcă în acest moment să găsească soluții pentru a motiva companiile europene să instaleze tahografe moderne prin care să ne putem asigura că drepturile șoferilor, dar și legea, sunt respectate”. În completarea comisarei, eurodeputata din România a punctat nevoia unui cadru legislativ european pentru sectorul transportului rutier, precum și a unei Agenții Rutiere.„Pentru o imagine corectă a situației transporturilor europene, consider că în primul rând avem nevoie de câteva definiții clare, începând cu una pentru dumpingul social. Tot în acest fel vom reuși și să eliminăm stigma aplicată injust firmelor de transport din țări precum România. În al doilea rând, nu mai putem amâna înființarea unei Agenții Rutiere Europene, o idee pe care am propus-o încă de la începutul activității mele în Comisia TRAN și care este susținută acum de principalele grupuri politice din PE. Până la crearea oficială a unei astfel de entități, va trebui însă ca statele membre să înceapă să comunice frecvent date prin care Comisia Europeană să poată creeze o rețea europeană și baza de date aferentă”. O altă temă importantă dezbătută de către Bulc și Țapardel a fost navigabilitatea pe Dunăre, atât din perspectiva promovării multimodalității dar și pentru a stimula economia țărilor aflate de-a lungul Dunării. „Am vrut să îi transmit dnei Comisar că zona Dunării are de suferit de pe urma faptului că anumite state membre nu își asumă responsabilitatea întreținerii apelor de pe teritoriul lor, ceea ce, în absența sprijinului Comisiei, se transformă într-o povară financiară pentru România”, a declarat Țapardel. „Daca Uniunea Europeană are într-adevăr intenția de a promova transportul sustenabil și multimodalitatea, atunci trebuie să existe voința politică la nivel de Comisie pentru a soluționa această problemă a administrării apelor și de a face din regiunea Dunării un pol de dezvoltare regională și logistică”.